zo begin je eraan

Het feit dat je hier bent, betekent dat je interesse hebt in yoga. Super! 

Je bent gezond & pijn-vrij, met onderstaande tips kan je onmiddellijk overgaan tot actie.

 

Heb je ergens last van, wat de symptomen ook mogen zijn, vraag altijd eerst raad aan je arts en lees hier dan verder.


Ga aan de slag met de korte videoles. In je eigen tijd & op je eigen tempo. En misschien doe je daarna die les nog een 2de keer. Zo raak je vertrouwd met mijn stem & instructies.

  • Eet geen zware maaltijd voor de les. Idealiter eet je 1 à 2 uur voor de les niets.
  • Zoek een plek in huis waar je niet wordt gestoord.
  • Trek gemakkelijke kledij aan waar je goed in kan bewegen en waar jij je comfortabel in voelt.
  • Rol je matje uit. Je hoeft in het begin echt niet te investeren in duur yogamateriaal of dito kledij. Een eigen mat kan wel handig zijn.

Doe na de video eens een langere les mee.

  • Zoek eerst een yogastijl die bij jou past (beginner of ervaren, actief bewegen of niet …)
  • Je kan op elk moment aansluiten bij een yogales.
  • Een online les kan ideaal zijn om te starten. Je volgt de les vanuit je eigen vertrouwde & veilige omgeving. Niemand die naar je kijkt, je hoeft je dus niet druk te maken over wat anderen van jou zouden denken (dat moet je trouwens nooit).
  • Schrijf je in voor een groepsles en krijg per mail de link voor je 1ste yogales via Zoom.
  • Laat op voorhand weten of je ergens last van hebt (blessures, zwangerschap, rugpijn …). Ben je niet pijn-vrij, lees dat ook deze informatie.
  • Vergelijk jezelf niet met iemand anders. Jouw lichaam is uniek. Respecteer altijd de grenzen die je lichaam aangeeft.
  • Voor een rustige Yin of Restorative les zorg je best ook voor de juiste temperatuur (warm genoeg om niet af te koelen) & verlichting (geen te fel licht zodat je kan ontspannen). Maak het gezellig & brand een paar kaarsjes. Zet eventueel zachte muziek op. Verzamel op voorhand alvast wat kussens & dekens om je extra te ondersteunen.
  • Een soft flow doe je met blote voeten om grip te houden op de mat. 
  • Als het te zwaar wordt en je begint sneller te ademen, neem dan even een pauze in kindhouding of child’s pose. Doe verder wanneer je er weer klaar voor bent.
  • Heb geen verwachtingen, sta gewoon open voor wat er komt.
  • Enjoy!

 

Heb je vragen of reacties, aarzel niet contact op te nemen.

Twijfel je nog een beetje of wil je nog wat meer vertrouwd geraken met de verschillende yogahoudingen?

Boek dan eerst een privéles.


"Sinds ik bij Pascale les volg, kan ik gewoon beter voor mijzelf zorgen, meer gericht zijn op wat positief is en de minder positieve dingen gewoon aanvaarden en loslaten." (Sophie, 49)